06 février 2013

Supply chain Videos

Definition and pronounciation of SCM VOCABULARY Video 1 VV 30 - Business English Vocabulary for Supply Chain Management 1 Video 2 VV 31 - English Vocabulary for Supply Chain Management 2   Les solutions logistiques vues par/ Logistics solutions from:   Copiez les liens suivants/ copy the following links 1.DSV http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BQgjelQZc0g 2. Nike: https://www.youtube.com/watch?v=NkfHVYv5nUo&list=PL1RBi4lhn_5ACGz4s_HFLKqP0uHFgENSJ&index=3   ... [Lire la suite]
Posté par aarnould à 17:35 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,

06 février 2013

EXERCISES on E-mails and Commercial letters in English

NEW EXERCISE: Date of publication: 17/01/13 Exercices pour apprendre à distinguer les différents thèmes de lettre commerciale: D'abord, voici une liste des types de courriers/ First a list of Types of Letters: Asking for an estimate (demander un devis) Sending an estimate (envoyer un devis) Sending details of a product (envoyer les détails d’un produit) Sending details of prices (envoyer les details d’un prix) Asking for a discount (demander une réduction) Agreeing to a discount (accorder une réduction) Acknowledging... [Lire la suite]
05 février 2013

BOOKS/ Livres utiles Anglais

Voici quelques uns des livres les plus utiles et pédagogiques pour travailler son anglais transport/logistiques: Les 2 premiers sont pensés par des formateurs spécialisés en transport et logistique, qui forment des professionnels sur le terrain comme Aude Anglade à Toulouse, ou Jean-claude Bertin au Havre. Ils sont donc très concrets et pratiques; je les conseille souvent à mes élèves. What I recommend to my French Students:                         Les 2... [Lire la suite]
01 février 2013

The Marketing Mix (or the 4 Ps)

  The marketing is a method to sell the right Product, at the right Price, at the right Place, with adequate Promotion, to the right customer of course. It refers to the operations needed to put an product on the market, from market studies (which product or service?) to the point of sale (Place). PRODUCT: The Product/ or service must meet the customers' needs and expectations. The firm must look at the competitor's product to know what is to sell (at what price etc...) PLACE: The firm must find the right (best) place to... [Lire la suite]